top of page
  • Twitter
  • Youtube

פורום המרצות והמרצים למשפטים למען הדמוקרטיה

منتدى محاضري القانون من أجل الديمقراطية

The Israeli Law Professors’ Forum for Democracy

פורום המרצות והמרצים למשפטים למען הדמוקרטיה

منتدى محاضري القانون من أجل الديمقراطية

The Israeli Law Professors’ Forum for Democracy

קריאה דחופה של מעל 680 מרצות ומרצים למשפטים מישראל והעולם: חטיפת האזרחים לעזה היא פשע נגד האנושות

עודכן: 24 באוק׳ 2023


9 באוקטובר 2023


אל: הוועדה לביעור כל צורות ההפליה נגד נשים, ארגון האומות המאוחדות (האו"ם).

אל: הגופים המיוחדים של מועצת זכויות האדם, ובמיוחד הדווחית המיוחדת על אלימות נגד נשים וקבוצת העבודה על הפליה נגד נשים ונערות.

הנדון: קריאה דחופה לפעולתכם המיידית לשחרר את כל האזרחים והאזרחיות הישראלים ואחרים שנחטפו בידי ארגון הטרור חמאס, ובפרט, לעשות כל שביכולתכם לשים קץ לשבי המזעזע, לאלימות, ולהתנהגות האכזרית, הבלתי-אנושית או המשפילה נגד נשים ונערות.

1. אנו, החתומים מטה, מרצות ומרצים למשפטי זכויות האדם מרחבי העולם, קוראים לתשומת ליבכם הדחופה.

2. ביומיים האחרונים, היו אזרחי מדינת ישראל נתונים לתקיפה רצחנית וברברית מידי ארגון חמאס, שמשתמש באותן שיטות טרור כמו דעא"ש (ארגון המדינה האסלאמית), ואלה ככל הנראה אושרו על ידי מנהיגות הארגון שהיא הנציג בפועל של רצועת עזה.

3. לוחמי חמאס השתלטו על קיבוצים ועיירות, ואז הלכו מדלת לדלת וטבחו משפחות שלמות. הם גם פשטו על מסיבת טבע שהשתתפו בה המוני אזרחים צעירים, שבו אותם וטבחו בהם ללא הבחנה, כשהם מותירים אחריהם 260 גופות של צעירות וצעירים.

4. במהלך התקיפה, ארגון חמאס חטף מספר בלתי ידוע של זקנים, נשים, ילדים וטף. התמונות והסרטונים של החטופים שתועדו בידי תוקפים או בידי עדים, אשר כבר פורסמו ברשתות החברתיות ובתקשורת הבינלאומית – של אימהות עם ילדים, זקנים וזקנות, נשים מדממות, וגופה של אישה ערומה – הם מזעזעים ומטלטלים.

5. חמאס מסתיר את הזהויות של רוב החטופים, מקומם, מצבם הרפואי וגורלם. החטופים מוגדרים כקורבנות של היעלמות כפויה על פי המשפט הבין-לאומי. כך נקבע באמנה הבין-לאומית להגנה על כל בני האדם מפני היעלמות כפויה (2006) ובהצהרת האו"ם בדבר ההגנה על כל בני האדם מפני היעלמות כפויה (A/RES/47/133). מעשים אלה מהווים הפרות בוטות של משפט זכויות האדם והמשפט ההומניטרי הבין-לאומיים, והם עולים כדי פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. המחויבויות של משפט זכויות האדם הבין-לאומי – לשחרר בני ערובה אזרחים, לרבות נשים, נערות, ילדות ותינוקות, ולהתייחס אליהם באופן אנושי עד אז – חלות על כל הצדדים לסכסוך באופן שווה.

6. מעבר לעובדה שקיימת סכנה מוחשית ומיידית שהחטופים ימשיכו להיות נתונים לעינויים, אונס ורצח, יש גם חשש ממשי שחמאס יסחר בחטופים הישראלים עם ארגוני טרור פלסטינים אחרים (הוא כבר הודיע ש-30 מהם נמסרו לידי הג'יהאד האיסלמי), ואפילו עם ארגוני טרור בארצות אחרות, וזה רק יגביר את הקושי לאתר ולשחרר אותם.

7. נראה שבין החטופים יש לא-יהודים כמו גם יהודים, כאלה שהם אזרחים של קנדה, ארה"ב, האיחוד האירופי, הפיליפינים ותאילנד, בנוסף לאזרחים ישראלים.

8. אשר על כן, ובתקווה ותפילה שעדיין לא מאוחר – אנו קוראות וקוראים לפעולתכם המיידית לשחרר בכל דרך אפשרית את כל האזרחים הישראלים והאחרים שנחטפו בידי חמאס, ונעלמו.

9. בשם המשפט הבינלאומי ובשם האנושות, כולנו תקווה שתעשו כל שביכולתכם לשים קץ למעשים הבוטים והאכזריים האלה של אלימות קיצונית נגד נשים, נערות, ילדים ותינוקות, מגיל מספר חודשים ועד לגיל 85 שנה.

תמונות וסרטונים שתועדו בידי תוקפים או עדים אשר פורסמו ברשתות חברתיות:

בכבוד רב.


רשימה ראשונה של שמות מצורפת.


23.10.2023: רשימת החותמים הסופית כוללת מעל 680 מצטרפים ומצורפת בקובץ.


.

Urgent Appeal - Final 23.10.23
.pdf
הורידו את PDF • 567KB



bottom of page